Dietetyczny Kebab.

Dietetyczny Kebab.

11 kwietnia 2013 14 przez Anna

     Uwielbiam fast foody. No po prostu mogłabym się dać za nie pokroić, dla tego na wszelkie sposoby, staram się znaleźć przepisy, które pomogą mi zjeść te tłuste frykasy w wersji light. Jednym z takich prostych dań, które można przyrządzić w wersji light jest kebab i dziś podam przepis na tego stwora.

KEBAB LIGHT

   IMG_0451

Składniki:

600 g mąki pszennej/ razowej ( wersji razowej nie próbowałam, ale w najbliższym czasie to zrobię)

-dwie łyżki oleju,

-szklanka ciepłej wody,

-2 łyżeczki soli

Sposób wykonania: Wszystkie składniki mieszamy, wyrabiamy ciasto. Ciasto dzielimy na 10 części i każdą z nich rozwałkowujemy, aby uzyskać średnicę 23-25 cm. Następnie kładziemy na patelni teflonowej i smażymy z każdej strony.

Taka tortilla/pita ( wybaczcie nie rozróżniam) giętka jest przez kilka minut od zdjęcia z patelni, dla tego dobrze jest nadziewać ją w miarę szybko warzywami, mięskiem, czy czym tam lubicie.

Przyznam szczerze, że szukając przepisu idealnego znalazłam informacje, że z takiej ilości produktów powinno powstać jakieś 16 placuszków. No nie wiem, mnie się to średnio udało, może wy będziecie mieć szczęście. Ewentualnie jest opcja, że ktoś robił mniejsze placuszki.

(inspirację do wykonania tortilli czerpałam z tego bloga)

Farsz/Nadzienie: Sałata lub kapusta, pomidor, ogórek, papryka, kukurydza, filet z kurczaka uprzednio przysmażony lub grillowany, ewentualnie tuńczyk, sos. Ja polecam sos czosnkowy, który uwielbiam, oczywiście wersja light, a przepis znajdziecie tutaj, obecna wersja została wzbogacona o zioła prowansalskie, dla fanów czerwonych sosów polecam ten przepis.

Wartość Energetyczna:

Jedna pita ma około 180 kcal, do tego warzywa i sos, dadzą nam posiłek o wartości energetycznej około 250-300 kcal

PS. Mój niejadek zjadł kebaba, nie licząc sałaty i pomidorów, ale resztę spałaszował ze smakiem, więc to o czymś świadczy.

PS2: Kebab będzie doskonałym drugim śniadaniem w pracy. Wystarczy zrobić mniejsze tortille nadziać je warzywami i włożyć do pojemniczka śniadaniowego.  Sos można wziąć np w słoiczku po przecierze pomidorowym, lub małych plastikowych pojemniczkach, które znajdziecie w każdym markecie. Wszystko zdrowo i smacznie

(Visited 69 times, 1 visits today)

Polecam