Większość z nas ma jakieś zainteresowania, jedni lubią komputery inni uprawiają zawzięcie jakiś sport, jeszcze inni malują, śpiewają lub wyszywają obrazy. W większości przypadków jest tak, że pasję ma jeden członek rodzinny reszta ją akceptuje, lecz raczej jej nie podziela . W sumie nic w tym dziwnego, ludzie są różni i inne rzeczy ich interesują. Jednak są przypadki w których cała rodzina jest pochłonięta tym samym hobby.

Malwina ma 25 lat jest szczęśliwą żoną 31 letniego Macieja i mamą małej Zuzi. Razem z mężem prowadzą warsztat samochodowy PIT STOP SERWIS. Na pozór to zwykła rodzina, jednak tak na prawdę jest w nich coś zjawiskowego. Mają oni zupełnie nietypowe zainteresowania. Ich pasją są rajdy samochodowe. Poprosiłam Malwinę o przybliżenie  tego co ich tak bardzo pochłania i  fascynuje.
Twoja rodzina ma dość nietypowe hobby, możesz napisać coś więcej o waszej pasji? Naszą pasją są samochody i rajdy samochodowe. Startowaliśmy już różnymi samochodami  między innym Peugeotem 106 XSI , Pugeotem 206 S16 , Subaru Impreza GT , lecz aktualnie naszym samochodem rajdowym jest  Daewoo Tico w klasie 1 (pojemność  silnika samochodu do 903 cm3 ). 
Na czym polegają (amatorskie)  rajdy samochodowe i kto w nich może uczestniczyć? Załogę stanowi kierowca i pilot, który musi mieć ukończone co najmniej 17 lat. Może on posiadać licencję kierowcy, lecz w czasie zawodów nie może prowadzić samochodu. Zawodnicy otrzymują mapki prób sportowych*. Każda próba musi zostać przejechana zgodnie z trasą. W wypadku pomylenia trasy załoga otrzymuje tzw. taryfę – czas liczony jako 150% czasu najlepszego zawodnika w danej klasie i na danej próbie. Wszystkie rajd w których uczestniczymy są organizowane przez Automobilkluby które są zrzeszone w Polskim Związku Motorowy. Nasze rajdy to imprezy organizowane na wysokim poziomie składają się zazwyczaj z kilku imprez w całym roku i na koniec sezonu otrzymuje się puchary i tytuły za zdobyte miejsca. 
Czy od początku oboje z mężem, byliście fanami rajdów, czy może najpierw jedno z was złapało bakcyla i zaraziło nim drugą połówkę? Jako pierwszy przygodę z rajdami zaczął mój mąż Maciej, który pasją do rajdów i samochodów zaraził się od swojego taty który też uczestniczył w takich rajdach i to już w latach 80tych  Ja jeszcze jako dziewczyna Macka zaczęłam z nim jeździć w roli pilota. Co najważniejsze sprawdziłam się w tym , sprawiało mi to dużą frajdę i zabawę.
 Pamiętasz Wasz pierwszy wspólny rajd? O tak! To był mój pierwszy debiut w roli pilota.Jechaliśmy wtedy Subaru Imprezą. Rajd był najtrudniejszy pod względem  nawigacyjnym ze wszystkich w których do tej pory brałam udział, Nie obyło się bez pomyłek z mojej strony, co zrzuciło nas z I na II miejsce w Klasyfikacji Generalnej . Ale nigdy nie zapomnę tego rajdu. Zdobyłam wtedy swój pierwszy puchar.  
Były jakieś sytuacje podczas rajdu, które zapierały dech w piersiach? Na początku każdy zakręt zapiera dech w piersiach , ale można się do tego przyzwyczaić . Mój mąż, nawet gdy trzeba walczyć o czas, jest bezpiecznym kierowcą i na szczęście do tej pory nie było żadnych kolizji pomijając jakieś drobne „wycieczki” poza trasę. 
W tym wypadku pytanie czy wolicie kibicować czy jeździć, będzie chyba  nie na miejscu, bo odpowiedź nasuwa się sam.Jasne ze wolimy jeździć. To jest ogromna adrenalina , ściganie się na czas. Tylko ten kto siedzi w środku w samochodzie jest w stanie coś powiedzieć o emocjach i uczuciach jakie tam panują. No ale nie ukrywam trzeba kochać szybką jazdę, aby zdecydować się na pilotowanie najszybszych zawodników. Lecz jeśli brakuje nam pieniążków lub czasu na start to wielokrotnie bywaliśmy na rajdach realizować drugą w kolejności pasje mojego męża , czyli fotografia sportowa. Oraz Kibicujemy naszym idolom w rajdach wyższej rangi na którą nie możemy sobie pozwolić nie posiadając sponsora.

Podczas rajdów zajmujesz miejsce pilota, co należy do Twoich obowiązków? Za kółkiem siedzi mój mąż Maciej, a ja mu mowie gdzie ma jechać , jak pokonać trasę i szykanę ,czy ma ciąć zakręt czy prostować na jakim biegu i za ile metrów czeka go zakręt. Te wszystkie dane notujemy podczas zapoznania , a na trasie  ja musze w odpowiednim momencie je podyktować.
Wymarzona rola dla żony. Mężczyzna kieruje, ale i tak kobieta  decydują gdzie i jak ma jechać. A jakie zdanie o waszej pasji mają rodzina i znajomi?Dopingują nam i trzymają kciuki, aby nasze wyniki były jak najlepsze. Są pod wrażeniem tak dobrej i szybkiej jazdy Mojego męża.  

Macie śliczną córeczkę, czy ona też bierze udział w rajdach? Dziękuje bardzo . Jak tylko jest pogoda i mamy opiekunkę do Zuzi( żeby w czasie, gdy wyjeżdżamy na próby była pod opieką ) to zabieramy ją ze sobą .To nasz najwspanialszy kibic. Co jeśli Twoja córka w przyszłości będzie chciała uczestniczyć w wyścigach. Pozwolisz jej? Trudne pytanie . Już teraz jest bardzo zmotoryzowana. Ma niecałe 2 i pół roku, a jeździ na motorku rozwijającym prędkość około 15km/h. Potrafi przejechać wytyczony slalom między słupkami. Dosiada już samochodzik elektryczny , ale największą frajdę dają jej zjazdy z górki na czymkolwiek co ma kółka i woła szybciej , szybciej :). Potrafi rozpoznać po znaczku praktycznie każdą markę samochodu . Ale jeśli będzie chciała iść w naszym kierunku i to będzie jej pasja to jak najbardziej. W miarę naszych możliwość jej w tym pomożemy.

Na początku wspominałaś o zajęciu trzeciego miejsca podczas Twojego pierwszego rajdu w roli pilota. Jakimi jeszcze osiągnięciami możecie się pochwalić? Największym naszym osiągnięciem jest zdobycie 1 miejsca w klasyfikacji generalnej całego sezonu 2011 Rajdowych Samochodowych Mistrzostwa Okręgu Gdańskiego PZM. Drugim znaczącym sukcesem jest zajęcie 1 miejsca w klasyfikacji całego sezonu w klasie 1 (do 900 cm3) Pucharu WRCRallyland 2011.
W roku 2012
1 miejsce w klasie oraz 5 w klasyfikacji generalnej I Rundy MOTUL RALLYAND 2012
1 miejsce w klasie na II Rundzie Motul RALLYLAND 2012
1 miejsce w klasie ,8 w klasyfikacji generalnej II eliminacji RSMOG 2012
oraz od kliku lat mój mąż kończy sezon jako zdobywca tytułu mistrza w swoich klasach.
Jakie są wasz marzenia i plany na przyszłość
Chcielibyśmy znów startować tak jak kiedyś szybszym samochodem niż aktualnie posiadane Daewoo Tico. Startowaliśmy już Peugeotem 206 GTI , Subaru Imprezą i w tych autach mąż najlepiej się czuje . Ale aktualnie nie możemy wydać tylu pieniędzy żeby zakupić z powrotem subaru imprezę i ją utrzymywać więc mamy do wyboru siedzieć w domu lub startować TICO. Decyzja była jednomyślna, jeździmy tym czym mamy.  
Osiągacie na prawdę imponujące wyniki, czy macie przed sobą jakiś rajd do którego się przygotowujecie? Kolejny Rajd odbędzie się 30 czerwca w Debrze na lotnisku ( u Kuchara)  i planujemy wystartować w całym cyklu imprez które w tym roku się tam odbywają. 
Szkoda, że nie mogę Wam pokibicować podczas rajdu. Czego życzy się załodze przed rozpoczęciem zawodów? Kierowcom przed rajdem życzy się dojechania do mety.
 Nie pozostaje mi w takim razie nic innego jak zacisnąć mocno kciuki i oczywiście życzyć dojechania do mety. 

*Próba sportowa to odcinek sprawnościowy który pokonuje się na czas. Takich prób jest na każdym rajdzie około 10 o łącznej długości od 10 do 50 km. Każda próba sprawnościowa różni się od siebie ilością zakrętów, długością , rodzajem nawierzchni. Mogą być np. próby w całości po asfalcie lub po szutrze( luźna nawierzchnia-ziemia ). Zdarzają się tez nawierzchnie betonowe lub wszystkie te 3 rodzaje nawierzchni można spotkać na jednej próbie. Miedzy innymi do moich zadań należy uwzględnienie tych wszystkich zakrętów , nawierzchni  w opisie w trakcie zapoznania z trasą a później w trakcie rajdu

Do obejrzenia   Żona mówi, a mąż słucha. Czyli filmik o wzajemnym uzupełnianiu się

Malwina przejmuje stery

 

 Rajd z innej perspektywy

 

     Wspólna pasja nie tylko łączy i scala związek, ale również  uczy wzajemnego zrozumienia i zaufania. Bez tego Malwina i Maciej na pewno nie zaszliby tak daleko. Mam nadzieje, że pozwoli im to piąć się coraz wyżej i wyżej.

Zachęcam wszystkich do odwiedzenia strony sportowca Macieja i Malwiny, na której pojawiają się aktualności dotyczące ich działalności, a także do alfabetu pilota sportowego.